Triger Kayışı ve Zincir Değişimi
Triger kayışı veya zamanlama zincirinin değiştirilmesi mi gerekiyor? Ateşoğulları sertifikalı motor teknisyenleri, kayışın ve zincirin durumunu değerlendirerek, orijinal parça ile hızlı bir şekilde değiştirebilir. Maliyetli onarımlardan kaçınmak için aracınızı en iyi şekilde çalışır durumda tutmanız gerekir.
Triger kayışı veya zamanlama zinciri, silindir kapağının içinde, krank mili ile eksantrik milini senkronize etmekten sorumludur. Krank milinin dönüş hareketini eksantrik miline iletir. Krank mili aynı zamanda pistonları hareket ettirir. Eksantrik mili krank milinin yarı hızında dönerek, pistonların zamanlamasına göre emme ve egzoz supaplarını açar ve kapatır.
Triger kayışının değişim süresi üretici firmalara göre değişiklik gösterir. Yaklaşık 80-120 bin kilometreleri arasında değiştirilmesi gerekir. Kilometre dolmasa bile triger kayışının ortalama ömrü 4-5 yıldır. Zamanlama zincirinin ise çoğu zaman bir değiştirme aralığı yoktur. Ancak motorun aşırı ısınması veya yağsız kalması nedeniyle zamanla aşınabilir veya uzayabilir. Bu da motor zamanlamasının bozulmasına ve motor bileşenlerinin arızalanmasına neden olabilir. Zamanlama zincirinin değiştirilmesini gerektiren en yaygın belirtilerden birisi "şıkırtı" sesleridir.
Kayış veya zinciri değiştirmeniz gerektiğinin diğer belirtileri arasında motorun aniden stop etmesi veya düzensiz çalışmasıdır. Sürüş sırasında kayış veya zincir koparsa motorunuz durur. Motorunuzda bir çarpma veya tıkırtı sesleri duyarsanız, aşınmış veya hatalı bir kayış nedeniyle pistonların ve valflerin çarpıştığını gösterir.
Triger kayışı ve zamanlama zinciri değişimi için servisimize uğrayabilirsiniz.