Profesyonel Servis Hizmetleri

Servis

Rot & Balans Ayarı

Rot & Balans Ayarı

Yüksek süratlerde direksiyonunuz sarsılıyor, düz zeminde otomobil sağa ya da sola gitme eğilimi gösteriyor, frene basıldığında bir tarafa doğru çekiyorsa güvenliğinizi daha fazla tehlikeye düşürmeden servisimize uğrayın.

Rot Ayarı; araç direksiyonu herhangi bir yöne çevrildiğinde tekerlerin de aynı yöne bakıyor olmasını sağlayan ayardır. Rot ayarı sayesinde araç, direksiyonun çevrildiği yöne doğru hareket eder.

Balans Ayarı; aracın üzerinde yer alan ön takım diye adlandırılan ön lastiklerinin yön durumu ve ağırlığın her noktaya uygun bir biçimde dağılması için gerekli olan ayarın ismidir.

Balans Ayarının Bozulduğunu Nasıl Anlarız?

Bir aracın balans ayarının bozuk olduğunu, lastiklerimizdeki desen veya yanak deformesinden anlayabiliriz. Sonucunda mutlaka lastiklerimizi değiştirmeliyiz. Kimi zaman da aracın çukura düşmesi, çıkıntılara sürtmesi durumunda jantlarımızın yamulduğunu fark ederiz, bu durum aracın balansının bozulmasını doğrudan etkiler. Direksiyon titremeye başlar.

Balans ayarı işlemi sırasında jantlara yapıştırılan kurşun ağırlıklar düşerse, gevşerse balans ayarı bozulabilir. Bu tarz ufak sorunlarda direk bir ön düzenciye gidip, balans ayarı düzelttirme yaptırabilirsiniz. Balans ayarını etkileyen diğer hususlardan biri de jant bilezikleri doğru seçilmediyse, yanlış takıldıysa ayar tutmaz. Etkilenmez gibi düşünülsede, çamur jantların düşmanıdır. Çamurlu yoldan, asfalta çıkıldığında jantın üzerinde kalan çamur ağırlık yapar ve balans ayarı bozulur. Bu durumda da mutlaka jantınızı temizletmelisiniz.

Her türlü kontrolü yaptınız ancak yine de aracınızda balans problemi yaşıyorsanız, konusunda uzman servislere lastiğin bağlandığı kısım olan poryayı ve taşıyıcıyı inceletmeniz gerekiyor. Porya düzgün mü, merkezinde dönüyor mu, aksaklık yapıyor mu mutlaka baktırmalısınız.

Frene bastığınızda direksiyon titriyorsa, bunun balans ile bir alakası yoktur, fren sistemini kontrol ettirmeniz gerekir.

Rot Ayarının Bozulduğunu Nasıl Anlarız?

Rot ayarı bozukluğu ise doğrudan sürüş konforunu etkiler. Mutlaka aracınızın rot ayarının yapıldığından emin olmalısınız. Her şeyden önce aracınızın 4 lastiğinin de aynı ebatta ve aynı desende olması çok önemlidir. Hava basıncının ise kullandığınız araç markasının size önerdiği değerler arasında olması gerekir.

Düz bir yolda aracımız ile gidiyoruz, direksiyon tutuşumuzu biraz hafiflettiğimiz de otomobil sağa ya da sola doğru çekiyorsa, rot ayarımız bozulmuş demektir. Siz direksiyonu sabit tutmanıza rağmen, aracınız hala başka yöne gitme eğilimi gösteriyor, sürüş konforunuzu etkiliyor ise mutlaka rot ayarı bozulmuştur.

Bu önemli bilgiler eşliğinde, her 10.000 km’de bir aracımızın ön düzen ayarlarını kontrol ettirmeliyiz.

icon
Randevu Formu

Online Randevu Alın

icon
Konum Bilgilerimiz

Yol Tarifi